onsdag 26 augusti 2009

Skenfull i Jämtland

Jag är skenfull.

Har varit hos Kickan med man och barn. Blev smått varm i hjärtat när jag lekte tågbana med Nils. Jag hade nämligen en riktigt maffig samling trätågbana när jag var kalv. Så jag byggde bro och svängar (fanns inte så mycket raktsträcka att tala om). Nils tyckte naturligtvis att det var roligare att krascha och spela dramatisk, sätta handflatan på ansiktet och säga "'aa 'ädddeeee nu!?" (vad hände nu?). Men till ämnet.
Skenfull.

Det är en känsla som kan dyka ibland. Det är inte så att jag sitter och garvar åt saker som inte finns, eller att musiken går så jävla fort eller att jag ramlar in saker. Det känns bara som jag blivit bjuden på typ....hmmm...runt, fem-sex folköl och sedan gått hem. Men näe. Jag fick kycklinggryta, blåbärspaj och kaffe. Åkte sedan hem i en skitsnabb bil. Verkligen skitsnabb.

Så här sitter jag och är skenfull.
Med en lista kurslitteratur till vänster. "Politik som organisation - Förvaltningspolitikens grundproblem" bland annat.
Lyssnar på:
The Twilight Sad - That summer, At home I had become the invisible boy
Sufjan Stevens - Come on! Feel the Illinoise!
Rorschach - Livingroom Fire
Dead Prez - Mind Sex
Pedro The Lion - When they really get to know you they will run
osv.

Jag måste nog skennyktra till nu.

Inga kommentarer: