fredag 21 augusti 2009

Raka vägen till tjockröven

Ledig i tre dagar och karln blir som ett barn lämnat ensam i en ganska tråkig lekpark.

Det beror ganska mycket på att jag varit sjuk ett tag. Det var en storsjöyra och sådär. Efter den började hosta. När jag slutat hosta blev jag varm. När jag slutade bli varm var jag ledig i tre dagar. Så med tanke på att jag mest legat hemma i soffan större delen av tre veckor så är jag ganska nöjd med mig själv som människa på det sora hela. Inga värre ångestsymptom och ingen sönderanalys. Bara ren och skär likgiltighet och neutralitet. Nä. Nu tog jag i. Faktiskt så har jag ju beslutat om att till exempel börja studera med min hjärna. Sagda hjärna ska mottaga information om statsvetenskap i en hel hösttermin. Kroppen kommer oftast närvara och sådär. Även fast den inbillade tjockröven kommer befinna sig på squashplanen ganska mycket. Så studier blir det. Musikspelande. Musikgörande och dylikt.

Jag låg häri sängen idag och funderade på varför kroppen efter att ha legat i sängen lite för länge efter den vaknar börjar säga Nej. Kan den inte bara acceptera ibland att det är vilodag? Jag menar, jag kommer ju inte ge upp och dö bara för att jag vill ligga i sängen en dag. Men det förstår inte kroppen. Den vill instinktivt ut och jaga buffel och antilop. För mat måste homo sapien ha och det måste man skaffa genom jakt. Det ska alltså till viss användning av farmaceutiska substanser för att blockera dessa jaktinstinkter? Jaha. Men jag har inga. Och jag vill bara ligga i sängen en hel dag och tycka det är ok. Det är väl som det här med att jag har svårt att slappna av och somna. Stenåldersjag tror väl att herr Sabeltand Ad Tiger kommer påknackande och att jag därför måste vara vaken "bara ett tag till".

Nu tappade jag tråden. Dom kastar diskus på televisionen.

Inga kommentarer: