tisdag 1 september 2009

Cicero, din jävel

Ja, alltså. Jag satte mig vid en skolbänk vid runt kvart över tio idag. Där berättades det för mig, och de andra som satt sig i samma rum, att jag nu skulle få lära mig om Politisk Teori ett tag framöver. Sen skulle jag få lära mig om Kommunal politik och Förvaltning och annat.

Jag sa: "OK!". Sen började jag anteckna som en tokig.

I början vet man ju såklart inte vad fan man ska tänka på och inte. Och såklart så fanns det ett par snubbar som var nå djävla genier och redan kunde en massa. Jag är ju nu inte helt tappad, men dom ville motbevisa lärarn och sånt där. Messerschmits! Håll keft nåå! (Jag är bara avundsjuk såklart.)
Vi är en djävla multikulti-klass också. Eller... Kalix, Ängelholm, Karlstad, Luleå, Hudiksvall, Kristianstad och Danmark är representerade. Och så Hammarstrand då. Jag är faktiskt den första människan från Hammarstrand som har läst på denna nivån. Dom håller på att göra en skulptur i min ära i detta nu. I fejkbrons blir den.

För säkerhets skull så spelar jag lite musik och dricker lite öl senare idag, så inte saker börjar spåra helt åt helvete.

Inga kommentarer: