måndag 9 november 2009

Att gå till frösön på middag och gå hem igen

Håll i kragen och gör allt samtidigt. Det är min nya filosofi. Tydligen. Jag är snart klar med en skiva med ett helt nytt projekt som är någon sorts indierock eller nåt, ibland är jag rädd att det är skitdåligt. Men det är jag ju med allt. Sen ska vi spela in med Kapellet i helgen. Det ska också bli en skiva är det tänkt. Där finns det till och med bilder tagna av oss. Med det där synthbandet finns också några nya låtar gjorda. Några bra låtar är det. Det ska nog också bli nåt. Och dallt görs typ samtidigt. Ett bra sätt att göra saker. Samtidigt.

Imorgon börjar jag nya delkursen. Jämförande politik och metod. Jag ber på mina knän att jag med minsta möjliga marginal klarade godkänt i förra tentan, och ber ännu hårdare att nästa föreläsare blir BRA. Jag orkar inte en till månad med vråltråkiga föreläsningar där den bästa anteckningen jag gjort är en teckning av ett svampmoln. Nej, utmanad vill jag bli och jag vill ha intressanta diskussioner om politik. Det är ju för fan därför jag vill läsa det. Nu har det känts som jag låtsaspluggar istället för att verkligen känna att jag befinner mig på universitet för lärandets skull. Den högre utbildningen. Haha. Yeah right.

Pontus, eftersom det typ bara är du som läser här nuförtiden. Vad ska jag göra med Rorschach-grejen? Lämna förslag. Typ bränna det (inte på skiva alltså), göra en vaxrulle, bara släppa det i Övre Volta?

Dragspel är king.

4 kommentarer:

PS sa...

Kan du inte be någon som kan sånt fixa ihop en snyggt designad hemsida där du kan lägga upp hela kalaset så folk kan lyssna på det streamat?

Det var min urspungliga plan med första PC-skivan, att i stället för att pressa en skiva ingen jävel kommer köpa göra det digitalt. Men med samma anspråk på estetisk samklang mellan musik och bild som man skulle haft om det var ett skivomslag / booklet som skulle designas.

Min tanke var att man kunde ha en första sida som liksom är omslaget / där du lyssnar på alltihop. Sedan på undersidor kunde man lägga texter, bilder och produktionsifo som man kan bläddra mellan medan man lyssnar på låtarna.

Sedan (och det här är lite öerkurs) kanske någon betalfunktion skulle kunna vara ett alternativ. "Klicka här om du gillar det och tanka hem för en slant", typ paypal eller något.

Så det idén kan du ju få sno. Den fungerar också på alla projekten. Så vill du göra ett Kolonivägen-album är det bara att hitta på en stil som passar den musiken och deigna en till hemsida enligt samma princip.

Smart va?

Sympatie sa...

hur har du hunnit bli SÅHÄR klipsk sedan jag lämnade stockholm? jag menar, det var ju bara en vecka sen.

jag gillar idén. en lättjobbad hemsida med bilder, en spelare, enkel information och kontaktuppgifter typ. men jag vill fortfarande släppa en tia i övre volta.

PS sa...

Jag tror det är försent, har bestämt för mig att det heter Burkina Faso nuförtin. Fick själv en chock när jag upptäckte det.

Angående min klipskhet så kan skenet bedra. Jag frågade helt enkelt 118 100 vad du borde göra med låtarna.

Sympatie sa...

Jag håller kvar vid Övre Volta. Vägrar släppa det.

Jag förstod det. Men du mörkade det snyggt, en mycket välutvecklad skill Haddock!