tisdag 10 november 2009

A swineflu over the cuckoo's nest



Nej, jag har inte blivit sjuk. Har ju såklart redan varit det.
Idag visade sig Östersund sig från en vacker sida tycker jag. Dimmig och ljus ändå. Igår var det så dimmigt så man inte såg Frösön från stan, inte ens från ön halvvägs över gångbron. Sånt är skönt då det ger en känsla av overklighet som jag mottager tacksamt ibland. Men bara när den inte är ogästvänlig. Som de där höstkvällarna då allt är mörkt och det blåser och det garanterat är nån djävel efter en med kniv överallt. Men igår skulle jag bara på middag hos Karlsson och Skoglund så det var lugnt.

Jag kunde lugna mig själv efter introduktionen av det nya delmomentet idag och hundra lästa sidor i kurslitteraturen ikväll. Att jämföra politik verkar vara något kul vill jag lova, och föreläsarn verkar vara en sköning också. En gubb-Östersundare utan nåt jäkla skitsnack och halvkul uttal. Tror jag ska sätta mig längst fram imorgon. Haha.

När jag kom hem idag, efter lite omvägar på stan med ippodden i öronen så gick jag hem och somnade. Drömde att det fanns ett bibliotek i stan som också agerade akvarium. Ett sånt där stort akvarium för där fanns en haj som kunde hoppa skithögt och bita folk. Jag har vissa aningar om att det också fungerade som badhus och att nån försökte föra ett rationellt samtal med mig om att det faktiskt var en bra idé från början men att det nu började gå lite snett. Efter många hajhopp och panik och sådär så lyckades vi fånga hajen i en korridor där den sprattlade omkring. Sen gjorde vi som Steve Irwin brukade göra (betoning på brukade) och satte rep kring käften på den och tyg över ögonen. Slut.

Dagens låt: El Parador - Återkommande mardröm

Inga kommentarer: