måndag 16 november 2009

Hot om sex

Jag kukade ju till min senaste tenta verkar det som. Det är ju tråkigt. Men ändå. Det är bra att veta att man måste plocka upp sig själv i nackskinnet och klistra fast händerna i ett par kursböcker de närmaste veckorna. Jag har ju ändå inget att göra utomhus när jag har denna avgrundshalsont. Så det ska ju självklart vilas mycket och läsas mycket.

Igår var det allmänbildningskväll i residenset. Såg först The Age of Stupid vilken var en pigg påminnelse om hur djävla sjukt allt är och hur mycket allt går åt helvete med jorden. Jag menar, vi är ju i sanning en korkad organism vi människor. Det var en forskare som påpekade att eftersom de effekter som kommer av de saker vi gör idag, utsläpp osv, inte syns förns i framtiden så är de mänskliga intellektet hos de flesta för dåligt utvecklat för att förstå något så abstrakt. Efter den var det Obama-dokumentär på tvåan. Den sträckte sig över kampanjen fram till valnatten. Vet inte hur upplysande den egentligen var, men jag gillar att se in bakom ridåerna sådär och se en fingervisning om hur det funkar unscripted såattsäga. Sen gillar jag ju David Axelrod och Jon Favreau. Favreau blev Obamas talskrivare redan när han var 24 ju. Mäktigt. Sist var Louis Therouxs dokumentär om Westboro Baptist Church. Dom som ligger bakom God hates america och God hates sweden och allt annat som gud tydligen hatar. Vinklingen var att försöka göra ett personporträtt av församlings- (och då också) familjemedlemmarna för att liksom göra dom mänskliga överhuvudtaget. Men när han misslyckas så kapitalt med att få ett enda uns ur någon av dem som inte är pur fascism så blir allting bara mycket obehagligt och svart. Indoktrinerat hat helt enkelt. Det är konstigt att inte begrepp som landsförräderi används när de öppet hetsar människor till och med vid begravningar av soldater som dött i Irak osv. Jag menar, man behöver inte stödja det skitkriget utan att förstå att det bara är helt djävla förkastligt att göra som människa.

Nog om detta.
Dagens låt är Johan Borgert och Holy Madres Hot om sex.

1 kommentar:

Unknown sa...

Då får man ju se till att se Age of stupid och den där dokumentären om Westboro Baptist Church, verkar som ett bra perspektiv till världen =/

Många i USA brukar ju annars ha inställningen att man stödjer trupperna, även om man inte stödjer kriget. Att försöka hetsa fram något på en begravning känns så långt från etik och moral att man kan undra vilken gud de tror på.

//Mattias