måndag 23 februari 2009

Lloyd Braun

"Spongebob Squarepants" - bara namnet är ju ett rent himmelskt nöje att uttala så det är inte konstigt att serien blev en hit. Sedan heter hans bästa polare ju Patrik också.

Man skulle kunna säga att våren börjar den här veckan. Nu menar jag inte att förstöra festen för er som tänkte vända kappan efter vinden och chilla till april. Det känns bara som att den värsta vargavintern tar slut i och med den här veckan. Men jag känner att jag kanske har hunnit jinxa det innan jag knappt välkomnat våren. Nämligen så nyser jag ett par gånger. Kroppen är inte riiiktigt med mig. Vi gillar inte det, så vi överdoserar c-vitaminbrus i stora lass. Äter vitpepparkorn som de vore ris (ja, dom ska hjälpa mot magsjuka men jag kör på), samt äter mat som vanliga dödliga. För ikväll skulle nya saker repeteras med min vän Kapellet. Imorgon likaså, och förmodligen också onsdag. Det är således framträdanden som ska in på vågrätt 4.
Ett på torsdag på Oscars.
Ett på lördag på Klubb Springfield i Stockholm.
Håll koll på bihålorna alltså.
Vore skam annars.
Men man gör som de gamla människorna. Snyter sig i handen, slänger det över höger axel och svär tre gånger. Eller hur det nu var.

Det är måndag, så jag sätter mig i soffan igen.

Inga kommentarer: