onsdag 11 februari 2009

Lux aeterna

Nej. Jag tycker inte om vintern nu.

Det kan bero på att jag såg ganska lite ljus idag och var upptagen med inomhusaktiviteter så som e-mail och tvätt. Men mest vill jag bara att det ska vara beach 2009 så alla slänger kläderna och tinar. För jag behöver tina. Så det är något själviskt med att jag vill att vintern ska försvinna. Vintern är dynga för min kondition och jag vill springa. Springa är gratis och nöjegivande samt syregivande till hjärnan. Min hjärna får inte så mycket syre på vintern som på sommarn. Så man kan säga att det är min hjärna som behöver tina. Den blir less på att gå och tänka på en stor röv som den inte kan springa bort och ett återkommande fenomen av dålig självbild. Kass självbild. Men skenet hålls ju uppe allt som oftast. Och det är ju faktiskt inte ens ett uns av ett regelrätt problem. Men ibland.

Jag är glad att det är ljusare.
Jag är glad att det är fint.
Men nu har jag sett snö och kyla ett par gånger den här vintern.
Seså.
Försvinn.
Be gone.
Go hence.

Inga kommentarer: