tisdag 14 juli 2009

Vad sa du, la du dig med kläder på med ansiktet neråt i en pöl?

Tisdag:

Jobbet är avklarat för denna vecka. Jag väntar att en känsla ska infinna sig. Men det är nog jag som måste tillåta den känslan att visa sitt anlete. Det har varit väldigt svårt att bestämma mig om hurvida jag skulle låta mig själv ta en liten semester. En liten tripp. Men efter att ha tänkt på det här med att det är galet att inte få se något annat än hemma på väldigt lång tid så sätter jag mig på tåget 15:30. Destinationen är en god väns famn på Centralstationen i Stockholm. Vi kallar honom Jonathan så länge.

Vad den här veckan kommer ha i sitt sköte är ett blankt blad änsålänge.
Kommer han ha kul den där Backlund?
Kommer han längta hem?
Kommer han slappna av?
Kommer han bli pank i år igen?
osv.
osv.

Man vet inte.
Man kommer debattera detta vida i hushållen nu i veckan.
Svaren kommer att ges här allt eftersom.
Nu är det festival och det där.

------
Styrelsen för Tro och Tvivel 2009

Inga kommentarer: